Reklamační řád

  1. Reklamační řád upravuje způsob uplatnění práv z odpovědnosti za vady vůči prodávajícímu, společnosti BONESSI s.r.o. se sídlem v Praze, U Nesypky 1261/10, 150 00 Praha 5 - Smíchov,  IČO: 194 03 135, zapsané u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou C 386026 (dále jen „prodávající“), jako prodávajícím a provozovatelem internetového obchodu provozovaném na webové stránce umístěné na internetové adrese www.spa-ceylon.cz (dále jen „internetový obchod“), spotřebitelem, který s prodávajícím uzavírá kupní smlouvu, jako kupující (dále jen „zákazník“).

  2. Reklamační řád tvoří nedílnou součást kupní smlouvy a obchodních podmínek. Uzavřením kupní smlouvy vyjadřuje zákazník svůj souhlas s obchodními podmínkami, jakož i reklamačním řádem a zároveň potvrzuje, že se s nimi seznámil.

  3. Reklamační řád se uplatní primárně při koupi zboží prostřednictvím internetového obchodu. Přiměřeně se použije i na koupi zboží na některé z kamenných prodejen prodávajícího.

  4. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

  5. Prodávající odpovídá zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá zákazníkovi, že zboží:
    1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem,
    2. je vhodná k účelu, pro který ji zákazník požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
    3. je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k použití.

  6. Prodávající odpovídá zákazníkovi, že vedle ujednaných vlastností:
    1. je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, norem nebo kodexy chování daného odvětví, není-li norem,
    2. zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může zákazník rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
    3. je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu a jiných pokynů k použití, které může zákazník rozumně očekávat, a
    4. zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající zákazníkovi poskytl před uzavřením kupní smlouvy.

      Toto ustanovení reklamačního řádu se nepoužije v případě, že prodávající zákazníka před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a zákazník s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.

  7. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou zákazník nemůže zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

  8. Zákazník může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí. Vytkl-li zákazník prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady zboží neběží po dobu, po kterou zákazník nemůže zboží užívat.

  9. Má-li zboží vadu, může zákazník požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro zákazníka. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.

  10. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím zákazníkovi nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který zákazník zboží koupil. K odstranění vady převezme prodávající zboží na vlastní náklady.

  11. Zákazník může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
    1. prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s předchozím odstavcem reklamačního řádu,
    2. se vada projeví opakovaně,
    3. je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
    4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro zákazníka.

  12. Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná. Odstoupí-li zákazník od kupní smlouvy, prodávající vrátí zákazníkovi kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží nebo co mu zákazník prokáže, že zboží odeslal.

  13. Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého zboží bylo koupeno.

  14. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen zákazníkovi vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy zákazník reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje a kontaktní údaje zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

  15. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se zákazníkem nedohodne na lhůtě delší. Po marném uplynutí této lhůty může zákazník od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

  16. Prodávající je povinen zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy zákazník právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy. Opomněl-li zákazník při vytknutí vady uvést, jaký způsob vyřízení reklamace požaduje, informuje jej o této skutečnosti prodávající.

  17. Práva z odpovědnosti za vady zboží může zákazník konkrétně uplatnit zejména:
    1. osobně na adrese prodejny: Spa Ceylon, Vinohradská 21, 120 00 Praha 2 – Vinohrady,
    2. telefonicky na čísle: +420 799 188 888,
    3. elektronickou poštou na: shop@spa-ceylon.cz
  18. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

  19. Prodávající či jiná osoba může zákazníkovi poskytnout nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění také záruku za jakost. V případě poskytnutí záruky za jakost, poskytovatel záruky vydá zákazníkovi nejpozději při převzetí zboží potvrzení o záruce za jakost (záruční list) v textové podobě.